לכל משפחה יש את תחנת הרכבת שלה (רכבת לדארג’ילינג)

עוד מרהיב - רכבת לדארג'ילינגלא החלטתי אם רכבת לדארג’ילינג הוא סרט מרהיב (כרגיל, נו – ווס אנדרסון) עם סוף שנמתח הרבה יותר מדי, או שהוא סרט מרהיב ואני ממש הייתי חייב להשתין לאורך 3/4 ממנו. יש לי תחושה שהסוף באמת נמרח, אבל ייתכן שהעובדה שבקושי הייתי יכול לשבת לקראת סופו קשורה איכשהו לתחושה הזו.

מה שבטוח הוא שהדארג’ילינג בע”מממתק אודיו ויזואלי - רכבת לדארג'ילינג הוא עוד ממתק אודיו-ויזואלי מבית מדרשו של אחד היוצרים הייחודיים והמוכשרים ביותר בהוליווד בעשור האחרון, ווס אנדרסון (למי שלא מכיר – משפחת טננבאום, מתחת למים, ועוד סרטים ששמותיהם לא תורגמו כהלכה). אמנם הסרט מגיע אלינו באיחור קל – בעוד שבועיים הוא כבר יוצא ב-DVD בארה”ב – אבל כמו שאומרים, מוטב מאוחר מאשר לעולם לא.

העלילה בקצרה רזה מדי - מלון שבלייה– פרנסיס וויטמן (אוון ווילסון, שכרגיל אצל אנדרסון, היה שותף גם לכתיבת התסריט) מארגן לו ולשני אחיו מסע “רוחני” ברחבי הודו, שרובו מתרחש ברכבת הדארג’ילינג הידועה(?). שלושת האחים, שלא נפגשו מאז לוויית אביהם שנה לפני כן, לא מגיעים למסע הזה מאושרים במיוחד – פרנסיס הבכור השתלטן החליט לקרוא להם למסע לאחר שנפצע קשות בתאונת אופנוע, פיטר, האח השני (אדריאן ברודי, התחליף המצויין של לוק ווילסון?) עומד להפוך לאב למרות שהוא בכלל היה בטוח שיתגרש מאשתו הרבה לפני כן, וג’ק הצעיר (ג’ייסון שוורצמן, גם שותף לכתיבה) ניסה ללא הצלחה להתנתק מהאקסית המיתולוגית שלו (כמתואר בסרט הקצר מלון שבלייה שמוקרן לפני הסרט, והופץ באינטרנט לפני כמה חודשים), האמת היא שאפשר להבין אותו, האקסית הרזה מדי שלו היא נטלי פורטמן.

זוהי רק נקודת הפתיחה כמובן.צילום מרהיב - יאומן (על העינית), אנדרסון (בחליפה) ועוזר צלם או מפעיל מצלמה (מימין) וכמו תמיד אצל ווס אנדרסון, העלילה היא רק חלק קטן מההנאה, התענוג האמיתי הוא הצילום המשגע של רוברט יאומן (הצלם הקבוע של אנדרסון) שנותן לסרט גם את האווירה ה”ווס אנדרסונית” הרגילה והטובה, וגם מוסיף הפעם שינויי זום קיצוניים שמרגישים כמו סרט פעולה משנות ה-60, ומייצרים עוד כמה רגעים יפהפיים. גם הפסקול (שמורכב הפעם בעיקר מהקינקס ומפסקולי סרטים הודים משנות ה-60 וה-70) הוא מרכיב חשוב בחוויה האנדרסונית הזו.

כאמור, סוף נמרח? כן, כן - זו אנג'ליקה יוסטוןאני חשבתי שהסוף קצת נמרח, ומצאתי לפחות שלוש נקודות שהיו יכולות להיות סוף מושלם לפני שכותרות הסיום הגיעו, אבל שוב, ייתכן ומצבי הגופני גרר חוסר סבלנות מצידי. בכל אופן – תענוג של סרט למי שאוהב את ווס, תענוג של סרט גם למי שלא מכיר אותו, ומי שלא אוהב את ווס אנדרסון הוא מקרה אבוד מבחינתי.

This entry was posted in ביקורת, קולנוע. Bookmark the permalink.

5 Responses to לכל משפחה יש את תחנת הרכבת שלה (רכבת לדארג’ילינג)

  1. roncho says:

    אני מתה על ווס אנדרסון! מתי כבר תגיע “הרכבת” לירושלים?? כאן עוד לא מציגים את זה.
    אגב, את the life aquatic (איזה תרגום מחורבן לעברית) לא אהבתי בצפיה הראשונה. בניגוד לטננבאומים, שכבשו אותי מיד, סטיב זיסו התנחל בליבי סופית רק בצפיה השלישית, אבל עובדה שהיתה צפיה כזו: בהתחלה זה היה רק בגלל החוויה האסתטית המדהימה והפסקול המופלא, אח”כ בגלל הקאסט הגאוני (ובראשו כמובן ביל אהובי), ולבסוף פשוט הפסקתי לחפש סיבות לאהוב את הסרט הזה, שהוא ללא ספק אחד מהגאוניים.

  2. PopTart says:

    חיכיתי לראות את הסרט לפני שאני מגיבה לפוסט הזה, והנה זה בא:
    ישבתי מהופנטת כל הסרט, אבל זה בגלל שאני מעריצה עיוורת של אנדרסון. במבט מבחוץ, אני יכולה להבין איך אנשים שלא מכירים/מעריצים/אוהבים את הבמאי יכולים למצוא את הסרט הזה טיפה משעמם. הסוף באמת קצת נמרח. אבל אני בהחלט חייבת לקנות את הDVD של הסרט כשייצא. והשיר של Peter Sarstedt (השיר הסמי צרפתי ששוורצמן משמיע באייפוד גם בהוטל שבלייה וגם בסרט עצמו) תקוע לי בראש עכשיו.

  3. דורון says:

    רוני – שווה לנסוע ל”יס-פלאנט” בשביל זה (בעצם, שווה לנסוע לשם בשביל כל סרט) בקשר לסטיב זיסו – מאוד אהבתי את הסרט בצפייה ראשונה. פשוט סרט נהדר. תשמחי לשמוע שלביל יש תפקיד קטן גם בסרט הזה.

    פופ – עכשיו הוא תקוע גם לי בראש, תודה… 👿
    מסתבר שאנחנו לא לבד

  4. איתי says:

    damn it!
    אני מת לראות את הסרט אבל אין לי עם מי ללכת, כל החשודים המידיים כבר ראו את אותו!

  5. הסעות says:

    סרט מעולה למי שלא ראה עדיין

Leave a Reply

